ŽELJKO SARIĆ " PUTNIK"
12. 9. 2013..

O AUTORU:

Željko Sarić
Diplomirao na snimateljskom odsjeku Zagrebačke Akademije dramskih umjetnosti. U svojstvu snimatelja surađivao sa mnogobrojnim redateljima svih generacija. Kao autor ostvario veći broj  kratkometražnih igranih, dokumentarnih i eksperimentalnih filmova sa kojima je sudjelovao na različitim filmskim festivalima u zemlji i inozemstvu.  Dobitnik nekoliko filmskih nagrada. Djeluje na području likovne umjetnosti.


PREDGOVOR

Izložba je snimljena na peronima i hodnicima  Zapadnog  željezničkog kolodvora.  Iz subjektivne vizure jednog  putnika vizualizira se  stanje njegove svijesti koja percipira svakodnevicu na planu raznovrsnih mentalnih slika, svojevrsne  subjektivne nadgradnje realnog svijeta. Ta stanja su odbojna, začudna  i zastrašujuća, ali intrigiraju dubinom nepoznanice.  Autor istražuje unutrašnji i vanjski svijet, kao neprestani sukob individualnosti i objektivne stvarnosti. 
Tako je i sa simbolikom napuštene prtljage, odnosno privrženošču predmetima koje smatramo nužnima, a sve više postaju mrtav i beskoristan teret. Napustiti sve što je postalo istrošeno i zastarjelo postaje nužnost; valja napustiti nekadašnje privrženosti, mišljenja, osjećaje, brige, angažmane i mi ih napuštamo unutrašnjim odricanjem, odbacivanjem, uz dubok osjećaj oslobođenja.      

Željko Sarić

Postupak:
 «Putnik» je konceptualna likovna izložba koja, u okviru jedinstvene tematske cjeline,  predstavlja kinegrafiju.  Kinegrafija je autorski i tehnički postupak, kojim autor istražuje  odnos fotografije i filma, unoseći u fotografski zapis prostorno – vremenske elemente  filma, kako bi navedenom sintezom objedinio osnovne elemente tih dvaju medija. “Kinegrafija” je izvedenica od riječi kinetika, a označava zapis nastao kretanjem fotografa-snimatelja i posebno konstruirane rotacijske kamere u kojoj kontinuirano teče film - kao i kretanjem ljudi i objekata koji čine motiv fotografije. Korištenjem sporih rotacija  kojima se u kontinuitetu ekspozicijom  od ¼ sek. snima slika na filmski negativ, registriran je pokret kamere u segmentu vremena.  Snima se svojevrsnom koreografijom pokreta kamere u hodu,  horizontalnim, vertikalnim i nepravilnim skeniranjem kamere u kojoj teče film. U kombinaciji  sa statičnim rotacijama koje rezultiraju  realnim panoramama prostora, moguće je kombinacijama navedenih pokreta ostvariti različite kreativne oblike fotografskog zapisa. Koristeći navedenu tehnologiju kao izražajno sredstvo,  autor  je u devastiranom ambijentu zagrebačkog Zapadnog kolodvora, uz mnogobrojne   dolaske, odlaske  vlakova i putnika, te  naglašenom  subjektivnom  interpretacijom prostora  ostvario ovu izložbu.

 


OTVORENJE IZLOŽBE